awangarda / rewizje
( ilość produktów: 7 )Henri Michaux - artysta o wielu doświadczeniach - red. Olga Bartosiewicz-Nikolaev, Karolina Czerska
(jednak z odniesieniem do awangardy)... - Tomasz Cieślak-Sokołowski
- Autorzy:
- Seria:
Polityka i estetyka. Bruno Jasieński, awangarda, socrealizm - Kasper Pfeifer
- Autorzy:
- Seria:
Polityka i estetyka Bruno Jasieński awangarda socrealizm - Kasper Pfeifer
- Autorzy:
- Seria:
Style zachowań awangardowych - Iwona Boruszkowska, Michalina Kmiecik
- Autorzy:
- Seria:
Teorie awangardy. Antalogia tekstów - praca zbiorowa
- Autorzy:
- Seria:
Podręczniki z serii „Awangarda/Rewizje”: podejście do teorii awangardy
Podręczniki z serii „Awangarda/Rewizje” stanowią innowacyjny i ambitny projekt badawczy, który podejmuje wyzwanie zrozumienia i reinterpretacji zjawisk i koncepcji związanych z awangardą. Dzieła te reprezentują różnorodne podejścia i perspektywy, począwszy od teorii awangardy, poprzez historyczne uwarunkowania, aż po aspekty jej wpływu na współczesną kulturę i sztukę.
Pierwszy tom serii, „Teorie Awangardy”, skupia się na przedstawieniu ogólnego zarysu i konceptualizacji awangardy jako zjawiska artystycznego i kulturalnego. Celem tej pracy jest zbadanie podstawowych zasad, na których się ona opiera, a także próba zdefiniowania jej charakterystycznych cech i form wyrazu.
Podręczniki z serii „Awangarda/Rewizje” to nie tylko prace teoretyczne. Autorzy starają się również dostrzec i podkreślić praktyczne aspekty badanej kwestii, takie jak wpływ awangardy na kształtowanie nowych form i gatunków artystycznych. Wiele miejsca poświęcają również analizie konkretnych dzieł i twórczości poszczególnych artystów.
Ta kompleksowa, wielowymiarowa analiza sprawia, że podręczniki z serii „Awangarda/Rewizje” stanowią nieocenione źródło wiedzy dla badaczy, studentów i miłośników sztuki. Niemniej jednak są to prace ambitne i wyzwalające, które wymagają od czytelnika otwartości na nowe idee oraz gotowości do zrewidowania tradycyjnych spojrzeń na sztukę i kulturę.
Seria „Awangarda/Rewizje” to zdecydowanie jedno z najważniejszych osiągnięć we współczesnych studiach nad awangardą. Prace te, dzięki swojej interdyscyplinarności i analitycznej głębokości, przyczyniają się do ciągłego rozwoju tej fascynującej dziedziny.
Książki „Zrozumienie Awangardy”: wgląd w kluczowe rewizje
Książka „Zrozumienie Awangardy” to fascynujące studium krytyczne, które skupia się na zrozumieniu i interpretacji awangardy — ruchu artystycznego o korzeniach w XIX i XX wieku, który był zdecydowanym odejściem od tradycyjnych form i zasad artystycznych.
Ta książka stanowi szczegółową analizę różnych aspektów awangardy, od jej początków do wpływów, jakie wywarła na sztukę współczesną. Autorzy badają i kwestionują pomysł, że twórczość awangardowa powinna być rozumiana wyłącznie z perspektywy historycznej, sugerując, że jej wartość i znaczenie nadal są aktualne.
„Zrozumienie Awangardy” zajmuje się różnymi formami, w jakich awangarda się objawia, w tym w literaturze, muzyce, sztukach plastycznych i teatrze. Przybliża nam sylwetki najważniejszych twórców związanych z tym ruchem, takich jak Pablo Picasso, Marcel Duchamp czy Wassily Kandinsky, ich pracę oraz wpływ, jaki wywarli na późniejszych artystów.
Książka przegląda również liczne debaty i kontrowersje związane z awangardą. Autorzy kwestionują, czy awangarda jest nadal reprezentowana w dzisiejszej sztuce, czy też jej rewolucyjny duch został już zupełnie pochłonięty przez główny nurt kultury i konsumpcji.
To znakomite i dogłębne badanie awangardy, które daje czytelnikom szerszą perspektywę na ten ruch w sztuce. Książka „Zrozumienie Awangardy” to niewątpliwie niezbędna lektura dla każdego, kto jest zainteresowany historią sztuki, a w szczególności awangardą i jej nieustającym wpływem na świat kultury.
„Wiersze-partytury w poezji polskiej neoawangardy”
„Wiersze-partytury w poezji polskiej neoawangardy” to inspirująca książka, w której autorzy, przyglądając się rewolucyjnym praktykom i teoriom neoawangardowych ruchów z całego świata, ukazują, jak te grupy od środka zrywały z istniejącymi konwencjami literackimi, tworząc nowe formy artystycznego wyrazu.
Książka ukazuje szereg różnorodnych interpretacji neoawangardy, które wykraczają poza granice konkretnych krajów czy kontynentów. Podkreślając znaczenie kobiet twórczyń, autorka przekłada termin „neoawangarda” na żywotne i szeroko zakrojone zrozumienie globalnej poezji. Przytaczane są przykłady poezji, które wykraczają poza granice konkretnych krajów, kontynentów, a nawet poza ramy literatury.
Książka to nie tylko przegląd poezji neoawangardowej, ale również próba przedefiniowania tego terminu i nadania mu nowego, bardziej uniwersalnego znaczenia. Jest to próba pokazania, że poezja neoawangardy to także poezja kobiet, poezja marginesów, poezja różnorodności.
Autorka stawia przed czytelnikiem wiele pytań, inspirując go do intensywnych poszukiwań odpowiedzi, prowokuje do refleksji nad poezją, jej celem i funkcją w społeczeństwie.