1
Regulamin Konkursu Recenzenckiego "Twoja Recenzja Ma Moc! kody i darmowa
dostawa za dodanie recenzji" organizowanego przez księgarnię internetową Matfel sp. z
o. o.
§ 1 Postanowienia Ogólne
1. Organizatorem konkursu recenzenckiego "Twoja Recenzja Ma Moc - kody i darmowa
dostawa za dodanie recenzji" (dalej: "Konkurs") jest księgarnia MATFEL SPÓŁKA Z
OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Kacprowie 44, 97-371 Wola
Krzysztoporska, zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego
prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi - Śródmieścia w Łodzi XX Wydział
Gospodarczy pod numerem KRS: 0000840735, NIP: 7712910216, REGON: 386032950,
kapitał zakładowy: 60 000 zł, w całości pokryty: (dalej: Organizator), prowadząca księgarnię
internetową Matfel.pl pod adresem internetowym www.matfel.pl (dalej: "Księgarnia
Matfel.pl" lub "Matfel.pl"
2. Konkurs jest otwarty dla wszystkich klientów księgarni Matfel.pl, którzy dokonali zakupu
produktów oferowanych przez księgarnię.
3. Celem Konkursu jest promowanie czytelnictwa oraz aktywne angażowanie klientów w
dzielenie się opiniami na temat zakupionych produktów
4. Udział w Konkursie jest dobrowolny i bezpłatny
5. Zgłoszenie udziału w Konkursu (tj. opublikowanie recenzji Produktu) jest równoznaczne z
zaakceptowaniem Regulaminu Konkursu.
§ 2 Warunki Uczestnictwa
1. W Konkursie mogą wziąć udział wyłącznie osoby fizyczne, które są pełnoletnie
i posiadają pełną zdolność do czynności prawnych.
2. Udział w Konkursie polega na opublikowaniu recenzji Produktu, przy czym:
i. w przypadku Klienta, który posiada konto w Księgarni Matfel.pl i jest
zalogowany - Recenzja może dotyczyć każdego Produktu dostępnego
lub widocznego w Księgarni Matfel.pl
ii. w przypadku Klienta, który nie posiada konta w Księgarni Matfel.pl -
Recenzja może dotyczyć tylko takiego Produktu, który Klient zakupił,
w takim wypadku Klient publikuje Recenzję korzystając z linka
wysłanego do wystawienia opinii po zakupie
3. Recenzja musi być opublikowana na stronie produktu w księgarni Matfel.pl i
zawierać co najmniej 600 znaków, w tym spacje.
4. Każda recenzja musi stanowić wyraz subiektywnej opinii Klienta o Produkcie
być oryginalną pracą autorską Klienta, nie może naruszać praw autorskich ani
być tworzona przy użyciu sztucznej inteligencji.
5. Recenzja nie może być publikowana wcześniej w żadnym innym miejscu.
6. Recenzja musi dotyczyć opiniowanego Produktu.
2
7. Recenzja nie może zawierać linków zewnętrznych, odnośników do innych stron
internetowych.
8. Recenzja nie może zawierać wulgaryzmów (dopuszczalne, w uzasadnionych
przypadkach, w formie cytatu z książki); nie może obrażać uczuć religijnych,
kulturowych, narodowościowych innych osób lub grup społecznych, przy czym
Recenzja może zawierać obiektywną, dozwoloną krytykę lub aprobatę
określonych poglądów politycznych, gospodarczych czy społecznych, jeśli jest
to uzasadnione charakterem lub treścią recenzowanego Produktu (zwłaszcza
dotyczy to książek historycznych, filozoficznych, z zakresu nauk społecznych,
ekonomii, politologii). W żadnym wypadku jednak Recenzja nie może zawierać
tzw. mowy nienawiści, zachęcającej do wyrządzenia szkody lub krzywdy
określonej osobie lub grupie społecznej.
9. Każdy uczestnik może zrecenzować dowolną ilość produktów, jednak nie
dopuszcza się powielania tej samej recenzji dla różnych produktów jak i
opublikowania więcej niż jednej Recenzji dla tego samego Produktu.
10. Recenzje nie mogą być wystawiane przez tzw. boty.
11. Recenzja musi być napisana z zachowaniem obowiązujących zasad poprawnej
polszczyzny.
12. W konkursie nie mogą brać udział pracownicy Organizatora oraz osoby
pozostające z nim w stosunku zlecenia/umowy o dzieło/innej umowy o
współpracy lub innym stosunku prawnym podobnym do powyższych lub
samozatrudnieniu oraz członkowie rodzin wszystkich wskazanych powyżej
osób do drugiego stopnia pokrewieństwa.
13. Organizator ma prawo odrzucić Recenzje (tj. nie przyjąć jej do udziału w
Konkursie), jeśli zachodzi którakolwiek z następujących okoliczności:
i. Recenzja zawiera treści obraźliwe, wulgarne, naruszające prawo, nie
jest zgodna z tematyką Konkursu, narusza prawa autorskie, prawa
własności intelektualnej, prawa własności przemysłowej, dobra
osobiste, zasady współżycia społecznego, dobre obyczaje; lub też
ii. Recenzja została opublikowana po terminie, o którym mowa w ust. 3;
iii. Recenzja nie spełnia wymogów Konkursu, w szczególności: Ma niski
lub znikomy poziom artystyczny (twórczy); Recenzja została
opublikowana w niewłaściwym formacie lub rozmiarze.
14. Recenzja nie może zawierać reklamy, w szczególności ukrytej w formie
marketingu szeptanego, dotyczy to w szczególności używania nazw lub znaków
towarowych
15. Organizator ma prawo usunąć w całości lub w części Recenzję, która narusza
niniejszy Regulamin
§ 3 Zasady Konkursu
3
1. Konkurs trwa od 11.03.2024 r. do zakończenia. Przy czym Organizator
zastrzega sobie prawo podjęcia decyzji o zakończeniu trwania Konkursu w
każdym czasie bez podania przyczyny, o czym zawiadomi na stronie
internetowej Księgarni Matfel.pl
2. Recenzje oceniane pod kątem oryginalności, merytoryczności oraz
użyteczności dla innych klientów księgarni jak i innych czytających Recenzje.
3. Komisja konkursowa (jury), składająca się z osób wyznaczonych przez
Organizatora, wybiera za każdy tydzień obowiązywania Konkursu najlepsze
recenzje.
4. Wyniki konkursu ogłaszane w ciągu 14 dni od zakończenia każdego tygodnia
na stronie internetowej Matfel.pl. Dodatkowo Organizator ma prawo ogłosić
wyniki Konkursu za pośrednictwem mediów społecznościowych Organizatora
jak i poprzez newsletter.
§ 4 Nagrody dla Laureatów Konkursu
1. I miejsce: kod rabatowy o wartości 100 do wykorzystania w księgarni
Matfel.pl.
2. II miejsce: kod rabatowy o wartości 50 zł do wykorzystania w księgarni
Matfel.pl.
3. III miejsce: kod rabatowy o wartości 30 do wykorzystania w księgarni
Matfel.pl.
4. Dodatkowo, 12 wyróżnionych recenzji otrzyma kod na darmową wysyłkę.
5. Nagrody nie mogą bzamienione na ekwiwalent pieniężny ani jakikolwiek
inny.
6. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian kwot lub ilości Nagród w
zależności od okoliczności, w szczególności, gdy tygodniowo nie zostanie
opublikowanych co najmniej 15 Recenzji spełniających wymagania Konkursu.
§5 Sposób wykorzystania kodu rabatowego
1. Kod rabatowy Klient wpisuje na etapie realizacji zamówienia, tj. podczas zakupu
produktu, po przejściu do koszyka zakupowego. Jednorazowy kod rabatowy Klient
wpisuje w polu "Masz kod rabatowy" i zatwierdza go klikając w przycisk "Zapisz"
2. Kod rabatowy może bwykorzystany wyłącznie na zakup produktu z aktualnej na
moment wykorzystania oferty Księgarni Matfel.pl.
3. Nagrody niezbywalne - zabrania się przekazywania kodów rabatowych lub kodów
na darmową wysyłkę innej osobie.
4. Kod jest jednorazowy i ważny 30 dni od jego przesłania drogą mailową.
5. W przypadku wykorzystania kodu przy zakupu więcej niż jednego produktu, wartość
otrzymanego kodu rabatowego jest rozdzielana na wszystkie zakupione produkty
znajdujące się na fakturze. Rabat jest dzielony proporcjonalnie według wartości danego
towaru. Każda pozycja z faktura zostanie pomniejszona o odpowiednią część rabatu.
4
6. W przypadku odstąpienia od umowy zakupu produktu, którego zakup nastąpił z kodem
rabatowym, Klient otrzymuje zwrot w pieniądzu kwoty, którą faktycznie zapłacił w
pieniądzu, zaś kod rabatowy, w zakresie, w jakim został wykorzystany ulega
przywróceniu, jednakże jego ważność liczy się od jego pierwotnego przesłania
drogą mailową zgodnie z pkt 4), co oznacza, że istnieje możliwość, że nie będzie on
mógł być już wykorzystany ze względu na upływ terminu ważności.
7. Kod przepada w przypadku niemożności jego dostarczenia z przyczyn leżących po
stronie Laureata (np. podanie błędnego lub fikcyjnego adresu, błędnych lub fikcyjnych
danych osobowych) jak i niemożności dostarczenia przesyłki z produktem zakupionym
przy użyciu kodu
§6 Prawa do Recenzji
1. Każdy Uczestnik Konkursu wyraża nieodwołalną zgodę na korzystanie przez
Organizatora z Recenzji bez ograniczeń terytorialnych, czasowych i ilościowych na
następujących polach eksploatacji: publikowanie na stronie internetowej Księgarni
Matfel.pl, wykorzystywanie Recenzji do promocji/reklamy Organizatora w mediach
społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, Twitter(X), TikTok oraz we
wszelkich miejscach w przestrzeni internetowej.
2. Każdy Uczestnik Konkursu ponosi odpowiedzialność za szkodę, którą ponió
Organizator na skutek korzystania z Recenzji w sposób określony w ust. 1, jeśli szkoda
wynika z faktu, że Recenzja narusza prawa autorskie (w szczególności Uczestnik
Konkursu nie był jej autorem albo przy jej tworzeniu lub publikowaniu naruszył cudze
prawa własności intelektualnej).
§ 7 Postanowienia Końcowe
1. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w trakcie trwania
Konkursu, o czym uczestnicy zostaną niezwłocznie poinformowani. Zmiana
Regulaminu nie może jednak zmieniać na niekorzyść praw lub obowiązków
Uczestników wynikających z opublikowania Prac Konkursowych, których
publikacja nastąpiła przed zmianą Regulaminu.
2. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie okoliczności i problemy
techniczne, w szczególności brak możliwości publikacji Recenzji na skutek
nieprawidłowego działania modułu opinii dostarczanego przez operatora
Księgarni Matfel.pl.
3. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają przepisy
prawa polskiego - tj. kodeksu cywilnego o przyrzeczeniu publicznym.
Podmiotem zobowiązanym do wydania Nagrody jest Organizator.
4. Konkurs nie ma charakteru gry hazardowej, o której mowa w ustawie z 19
listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. z 2009 r. nr 201, poz. 1540).
Zwycięstwo w Konkursie/otrzymanie Nagrody zależy wyłącznie od
umiejętności Uczestnika, w szczególności jego kreatywności, pomysłowości,
5
oryginalności i twórczości, która to winna dać swój wyrazem z treści Recenzji
produktu z Księgarni Matfel.pl
5. Organizator ma prawo odwołać Konkurs w każdym czasie.
6. Wszelkie spory wynikające z realizacji Konkursu będą rozstrzygane przez sąd
właściwy dla siedziby Organizatora.
7. Reklamacje można składać poprzez maila podanego na stronie
https://matfel.pl/contact-pol.html
§8 INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
RODO
1. Administratorem Danych Osobowych Uczestników, w tym Laureatów, Konkursu jest
Organizator (dane powyżej).
2. Kontakt w sprawie danych osobowych pisemnie na adres Organizatora lub na adres
e-mail: kontakt@matfel.pl
3. W przypadku Uczestników Konkursu przetwarzamy następujące dane osobowe: adres
email, imię, nazwisko, adres zamawiającego, adres wysyłki, numer telefonu.
4. W przypadku Laureatów Konkursu przetwarzamy następujące dane osobowe: adres
email, imię, nazwisko, adres zamawiającego, adres wysyłki, numer telefonu.
5. Cele, podstawa prawna i okres przetwarzania danych
a. Uczestnictwo w Konkursie podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność
przetwarzania danych do uczestnictwa w Konkursie;
b. Realizacja Nagrody podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność
przetwarzania danych do realizacji Nagrody;
c. Cele podatkowe (w przypadku Laureata) podstawą prawną jest wypełnienie
obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze;
d. Dochodzenie roszczeń związanych z ewentualnym naruszeniem Regulaminu
lub opublikowaniem wadliwej Relacji oraz dochodzenie ewentualnych
roszczeń przez Uczestników podstawą prawną jest niezbędność przetwarzania
danych do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora,
uzasadnionym interesem administratora jest możliwość dochodzenia przez
niego roszczeń lub obrona przed dochodzonymi roszczeniami.
6. Dane będą przechowywane do momentu przedawnienia roszczeń w związku z
uczestnictwem w Konkursie, realizacją Nagrody lub do momentu wygaśnięcia
obowiązku przechowywania dokumentów księgowych i rozliczeniowych, zgodnie z
obowiązującymi przepisami prawa.
7. Odbiory danych
a. Upoważnieni do przetwarzania danych pracownicy i współpracownicy
administratora danych;
b. Podmioty przetwarzające dane osobowe na zlecenie Administratora np. w
zakresie usług IT, usług doradczych, usług księgowych.
8. Przysługuje Pani/Panu prawo do:
a. Dostępu do danych oraz żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia
ich przetwarzania;
b. W zakresie, w jakim dane przetwarzane w celu uczestnictwa w Konkursie
lub odpowiednio realizacji Nagrody prawo do przenoszenia danych
osobowych, tj. do otrzymania od Administratora Pani/Pana danych osobowych,
w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do
6
odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu
administratorowi danych.
c. Ograniczenia przetwarzania danych lub do ich usunięcia („prawo do bycia
zapomnianym”).
d. Wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
9. W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z administratorem
danych. Dane kontaktowe wskazane są powyżej.
10. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do uczestnictwa w
Konkursie zaś w przypadku Laureata– do realizacji Nagrody.